2008-07-14

Cirkus Peking

Andnöd och kramp. Jag ligger på golvet med mitt trådlösa tangentbord och försöker skriva så rätt som möjligt samtidigt som jag fortsätter att läsa om Cirkus Peking, Sören Cratz och Mats Jingblad.

Ni minns hur det var i höstas.  IFK Norrköping hade fått stryk i fyra av fem matcher och ledningen ansåg att det var dags för en "förstärkning av ledarskapet kring A-laget" och valde därför att peta mannen som tog upp laget till Allsvenskan. Istället plockades Sören Cratz in - ni vet, gubben som springer ärevarv på Söderstadion när hans lagt åkt på stryk av Bajen.

Succé direkt för bajen-Sören, sen blev det tyvärr 10 raka förluster. Igår fick ledningen nog och bestämde sig för att "förstärka ledarskapet kring A-truppen". Och som man gör det! Den Petade, petar Frälsaren. Undrar hur det känns. Att bli petad av en petad.

Jag har försökt att befodra en petad en gång. Det gick sisådär.
"Tror du jag är ditt lilla reservluder?!"
Jag skyllde på tillfällig sinnesförvirring, utbrändhet och att "någon lagt något i glaset" som det så fint heter när man blivit förfull men vill anspela på att man blivit drogad. Men en bartender som tappar upp en pint åt mig, är väl också en "någon"?

Hur som helst...
Krisen i Peking är större än någon någonsin kunnat ana och jag kan sätta hela min månadslön på att iFK Norrköping inte spelar i Allsvenskan 2009.
Betta, någon?

0 kommentarer: