2008-07-30

USA har startat utrotningen

blackburgerNu är det slutkäkat på McDonalds för närmare en halv miljon människor i Los Angeles. Större delen av befolkningen är svart eller av latinamerikanskt ursprung. Är inte det fasansfullt rasistiskt? Tänk om vi skulle göra likadant i Sverige - världens mest rasistiska land. Fast amerikanarnas tanke är god. Man vill nämligen utrota alla svarta tjockisar i L.A. Mexikanare likaså. Man säger att det är av hälsoskäl men vi alla vet väl ändå att det är för att bevara den vita rasen. Jan Perry är stadsfullmäktige i Los Angeles och säger att förslaget röstades igenom med 12-0. Det har verkligen hänt mycket "nyttigt" i Kalifornien sen österrikaren tog över som guvenör.
Nu ska jag dra ner till Avenyn och ta en Husets Hamburgare på Jameson's.

(Aftonbladet) Förbud

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bodde i Santa Barbara, inte långt från LA, förra året. Jag kan medge att den billiga snabbmaten är ett problem. Jag försökte äta nyttigt den tiden jag var där men om McDonalds har erbjudandet att sälja Big Mac's för 1$ varje måndag så kan man inte låta bli. Först var det väldigt svårt att hitta nyttig mat i affärerna och när man väl hittat något så var det väldigt dyrt! Bra initiativ av LA!

Anonym sa...

Det är ett sjukt förslag. Men din text är lika sjuk den. Läs artikeln igen så kanske du ser att det är ett 1 års förbud för att öppna NYA snabbmatsrestauranger. Så tagga ner överdrifterna.