2008-07-16

Cyron, Fritzl och Polisen

Har ni hört den om Cyron, Fritzl och Polisen? Inte? Då ska jag här berätta den för er. Det var en varm sommarförmiddag i norra Kalmar län. Jag satt nedaför Cyrons klippa och beskådade mina små skyltar. Cyron.se-skylten stod fint nere vid vägkanten och uppe på klippan lyste Fritzl-skylten lite illa. Jag plockar upp en sprayburk och beslutar mig för att bestiga klippan och efter bara några sekunder så har jag nått Fritzl-passagen. Jag börjar ifyllnaden med långa, mjuka drag när jag hör hur en bil svänger in på avfarten ner till Cyronfältet i Fritzlskogen. Jag vänder mig om för att kolla vem i HELVETE det är som parkerar på min avfart. Wopsidaysie! Det var visst Polisen. Undrar just vad dessa två herrar kan vilja mig mitt på blanka dagen. Artig som jag är så hälsar jag på Polisen varpå en dialog följer:

Cyron: Godmorgon!
Polisen: Hej du, hur var det här då?
C: Bara schönt, gubben. Bara schönt!
P: Får jag fråga vad du gör däruppe?
C: Jag fixar Fritzl-skylten litegranna.
P: Jaså det gör du, får jag fråga varför den sitter där?
C: Ja du får fråga vad du vill, du behöver inte fråga om du får fråga. Den står... här för att jag gillar Fritzl och jag vill att folk ska ha honom i sina tankar.
P: Österrikaren?
C: Josef, ja.
P: Vad tycker markägaren om ditt lilla påhitt tro?
C: Ja du, han är mycket nöjd vill jag lova!
P: Så du har frågat honom om det är OK at du skriver Fritzl på hans bergsklippa?
C: Näe.
P: Du kanske borde ta och göra det innan du sätter upp massa skit.
C: Det kanske jag inte alls borde, och vad menar du med skit? Tycker du Josef Fritzl är skit?
P: Lägg av innan vi kommer upp och plockar ner dig därifrån. Åk nu iväg och fråga markägaren om tillstånd.
C: Nej, jag ska inte åka någonstans. Ser du inte vad det står på marken?
P: (tittar på cyron.se och Här bor Cyron - bloggaren) Har du gjort det där?
C: Ja.
P: Det där går ju aldrig bort. Nu har du gjort dig skyldig till skadegörelse.
C: Hur står det till med fåren egentligen?
P: Fåren? Vilka får?
C: Fåren i hagen... hästarna i stallet?
P: Vad svamlar du om, kom ner nu!
C: Men det står att JAG BOR HÄR! Då kanske det är jag som är markägaren!
P: (tystnad)
C: Men vänta lite, så ska jag fråga om det är OK för mig att jag sätter upp Fritzl-skylten.
C: (vänder mig 45 grader mot skogen) Tja Cyron!
C: Hej, läget?
C: Sådär. Polisen är här och uppför sig illa.
C: Ajfan, vad vill de då?
C: Jo de undrar om det är OK för markägaren att jag sätter upp Fritzl-skylten och skriver "Här bor jag" på marken.
C: Hehe jag förstår. Är det OK då?
C: För mig är det OK. Är det OK för dig?
C: Ja lilla gubben, det är OK för mig.
C: Schönt!
C: (vänder sig mot Polisen igen) Du, det var visst inga problem!
P: Du kunde ha sagt på direkt att det var din mark så hade vi sluppit denna diskussion.
C: Fair enough!
P: (Polisen höjer rösten) Och du kan prata som folk också!
C: Cheers mate!
P: (Polisen suckar och sätter sig i bilen)

Ja jösses, vilka jönsar det finns ute på landet...!

/Cyron i mobilen, redigerad på bergstopp.

6 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA, du är SÅ sjuk! Sjukare än Fritzl... önskar jag suttit i skogen och hört det hela.

Anonym sa...

HAHAHA, du är SÅ sjuk! Sjukare än Fritzl... önskar jag suttit i skogen och hört det hela.

Anonym sa...

Hahaha, eller hur!

Anonym sa...

Tänk att jag såg dig, och någon mer på klippan. Blev nyfiken och var tvungen att kolla upp adressen :O)

Cyron sa...

Bettan, om det var en tjej så var det nog min lillasyster. Hon brukar komma ut till klippan ibland, hävdar att jag kommer bli psykiskt störd om jag sitter där hela dagarna o bara dricker öl och äter chips.

Anonym sa...

Jag kan ta hand om din syrra, cyron! Har hört att hon har lår som Anja P! ;)