2008-07-24

Bakslag i Klüft-kampen

Idag kom det mycket dystra nyheter från min hälsorådgivare. Det är nämligen så att jag kanske har råkat ut för en allvarlig skada. Upp till 6 månaders vila och ytteligare 6 månaders rehab, om det vill sig riktigt illa. Det skulle innebära att jag blir tvungen att tävla mot Klüft i ungefär samma form som jag befinner mig i idag.

Jag må vara i dåligt skick, men tror fortfarande att jag skulle kunna slå Klüft - redan imorgon. Träningen idag har bestått av fyra olika pass.
Morgon: 60min rask promenad i stadsmiljö.
Förmiddag: Cirka 20 armhävningar och säkert lika många sit-ups.
Eftermiddag: Lugn motion i diverse klädbutiker.
Kväll: 60min rask promenad i skogsmarker.

Och kom nu inte och säg att jag tränar omänskligt mycket. Jag måste sätta en hög nivå redan från början för att ha en chans att orka fullfölja min jakt på Klüft:an.
APropå omänskligt.
En f.d NASA-astronaut hävdar att alla dvärgar är utomjordningar. Ganska roligt, om än på ett otäckt sätt. Tänk om dvärgarna verkligen är från yttre rymden och så har vi, så länge vi kan minnas, hånat och djävlats med de kortväxta "människorna". Förstå vilken vrede utomjordningarna måste besitta. Och vilka kraftfulla vapen de lär ha i sin arsenal.
Jag ryser i blotta tanken.
Tänk om jag inte hinner tävla mot Klüft.
Tänk om dvärgarna förintar oss bara några dagar innan den stora Klüft-kampen.
HELVETE OCKSÅ!

Relaterade länkar
(Aftonbladet) Utomjordnignar är dvärgar
(1000apor) Dvärgen Calles blogg

1 kommentarer:

Anonym sa...

Wow du tränar värkeligen mycket, sj trodde jag att jag körde ofta men jag tränar bara gym/hockey/amerikansk fotboll och kondition 25 h i veckan.

ps. ;P