2008-07-08

Oroväckande att kvinnor kör bil

Jag blir rädd. Det isar till i blodet på mig när jag läser om någon jänta i innerstan som "älskar sin söta lilla bil". När hon stämplar sig som en "autoholic". Att hon är motorfantast förklarar hon genom att hon ska döpa sin son till Harley Dante (Dante istället för Davidson) och sin dotter till Bonnie Matilda Wilda. Hon hävdar att hon kör mycket, säkert fem mil om dagen.

Ska vi verkligen behöva möta en sådan människa i trafiken?
Är det verkligen rätt att kvinnor ska få ta körkort?
Jag tycker inte det.
Vi måste få bukt på problemet med kvinnliga bilister. Det funkar inte längre. Ta ert ansvar, kvinnor!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du klarade det igen. Jag får helt enkelt göra det svårare nästa gång :)

Anonym sa...

HAhaaha... bra där! Smaklig måltid! Jag la till dig under bloggar.. lättare att utnämna dig till vinnare av fototävlingarna i framtiden då :)

Anonym sa...

haha! :D

Anonym sa...

Självklart borde inte kvinnor få ta körkort, tyvärr så lär det inte bli någon ändring... Jag slår vad om att tjejen i artikeln inte klarar att vare sig fylla på luft eller spolarvätska i sin lilla älskling, ändå är hon Autoholic... Det är stötande för motorentusiaster som jag själv att läsa sådan smörja... Men vad kan man vänta sig av A.B

Anonym sa...

Öh, jag har haft körkort i 5 år. Kört taxi i några månader i Sthlms innerstad o har inte krockat med varken nån annan eller nåt annat.

Jag kör förmodligen 100 ggr bättre än många killar :)