2008-07-25

Dyr latte i Norrköping

latteFör någon vecka sedan så utsattes ett rattfyllo för en rasistisk attack nere i Polen. Rattfyllot är speedwayproffs och Svenska Motorcykel- och Snöskoterförbundet blev rasande över polackernas uppträdande. Igår kom domen och det blev fjuttiga 15 000 kr för inkastade ölburkar och frånvarande ordningsvakter. Någon dom i den rasistiska biten har inte kommit ännu. Det spelar mindre roll för Per Westling, generalsekreterare på SVEMO, som är ursinnig:
- Det är inte ens fikapengar!, dundrar Pelle till Aftonbladets reporter.

Som några av er vet (yeah, mina bloggare känner mig!) så vill jag gärna ta en starkölslunch med Alex Schulman. Dricka bärs med förebilden och blogga. Kan det bli bättre? Tveksamt.
Men jag vill även träffa andra sköna/schööna personligheter.
Som t.ex. Per Westling.

Jag mejlade PW och bad att få göra en intervju över en fika.
Sisåhär skrev jag;

Hej Per Westling!
Jag heter Cyron Larsson och är heltidsbloggare på Cyron.se
Jag undrar om du skulle kunna bjuda mig på en fika i utbyte mot att jag skriver en positiv text om SVEMO i min blogg?
Det har inte handlat om motorsport så värst mycket i bloggen - ännu.
En av många saker jag vill få ändring på nu.
Så, fixar du fikat så stannar jag till hos er när jag åker från Göteborg i nästa vecka.
MVH Cyron Larsson - bloggaren.

I min ivriga väntan på svar från herr Westling så ska jag nu dammsuga hos kvinnan som förser mig med vattenmelon, ägg och katthår.
Vore ju förträffligt att få ta en fika i Peking nästa vecka!

0 kommentarer: