2008-07-13

Läser en krönika

alexschulmanochonoffstekarn

Sitter här i Kalmar och väntar på bussen. En stad som är så öde att jag blir mörkrädd.
Hur som helst.
Jag sitter här i blåsten och läser Alex Schulmans krönika om stekare. Givetvis läser jag även innelistan. Måste ju veta om jag hamnar på utelistan någon gång.
Hur som helst.
Jag brukar vika bort bilden på Schulman. Jag gör det för att slippa prata med folk. För ni ska veta att det i Kalmar går till så att man pratar med alla, bara man får en chans.

Som när jag lämnade min kärlek på tåget och bar min EM-tröja. Direkt! Och jag menar DIREKT! Så kom en kalmarit fram och sa så klart 'snygg tröja'. 5 sekunder senare började han yra om campingen i Österrikke. Han blev dock lite illa stött när jag avbryter honom med frågan: vart gömmer österrikarna barnen? Och svarar själv: I KÄLLARN I KÄLLARN! I tjugofyra år!
Hur som helst.

Jag vill inte att kalmariter kommer fram till mig för att anklaga mig för Schulmanism. Att jag är en wannabe som bara vill dricka starköl och blogga med Alex Schulman.
För så är inte fallet.
Jag vill grilla och köra femkamp med honom också!
Tänk att kunna berätta för sina barnbarn att jag har spöat 1000apor i kubb, kast med kotte och pinnfäktning t.ex.
Hur stort vore inte det?


/Cyron i mobilen

0 kommentarer: